Mitä läheisyys merkitsee minulle? Jokainen tarvitsee läheisiä, he ovat niitä ihmisiä, jotka kuljettavat eteenpäin. Läheiset tulevat luoksesi, vaikka et olisi heitä ansainnut. Läheisyys ei välttämättä ole sitä, että olet tietyn ihmisen kanssa joka päivä, joka hetki. Läheisyys on pieniä, joskus suuriakin tekoja. Läheisyys on sitä, että tiedät jonkun olevan läsnä, vaikka ette näkisikään pitkiin aikoihin. Läheisyys on jokaiselle tärkeä asia. Sitä tarvitaan niin normaalissa arjessa, kuin erikoisimmissakin päivissä. Läheisyyttä ei voi mitata rahassa, se tulee etsiä. Joskus voit löytää sen huomaamattomastikin. Jokin uusi ystävä tai kaukainen sukulainen voi tulla tosi läheiseksi. Mistä tiedän kuka on oikea läheinen? OIkeastaan minä olen huomannut omassa lyhyessä elämässäni, että sitä on hieman vaikea ymmärtääm Joskus läheisimmät ihmiset ovatkin niitä, jotka kääntävät selkänsä. Silloin tulee vain jatkaa elämässä eteenpäin. Oikeastaan silloin, kun sinulla on vaikeaa, huomaat, ketkä oikeasti välittävät sinusta. He ovat valmiita auttamaan ja uhraamaan omaa aikaansa, sinulle.  Minulla on muutama erittäin läheinen ihminen, niin sanotun " ydinperheen" ulkopuolelta, kuitenkin lasken heidät minun perheeseeni. MInun ystäväni on yksi heistä. Ollaan tunnettu suhteellisen vähän aikaa, mutta hänestä on tullut todella läheinen, lyhyessä ajassa. Hänessä on kaikki, mitä läheisiltä ja ystäviltä vaaditaan. Hän kuuntelee, on luotettava, osaa- ja haluaa piristää ja auttaa. Toinen henkilö on yllättänyt minut positiivisesti. Olimme lapsina kuin sisarukset, asuessamme saman katon alla. Tuli tehtyä monenlaista. Nyt vanhempana ei oltu yhteyksissä pariin vuoteen. Mutta yksi päivä, päätin ottaa häneen yhteyttä, ja siitä se kaikki alkoi, aivan kuin uudestaan. Tuntui kuin välit olisivat olleet aivan yhtä hyvät, kuin kymmenenkin vuotta sitten. Oltiin taas, tosi nopeasti, tosi läheisiä. Tapeltiin, naurettiin ja kai  mekin välillä itketään. Mikään ei välillämme muuttunut oikeastaan tämän parin vuoden " hiljaselon" aikana, ja sain itse nähdä sen, omin silmin. Siitä päivästä, kun otin häneen jälleen yhteyttä, päätin,etten anna hänen enää hävitä elämästäni millään tasolla. Hän on käsittämättömän tärkeä minulle. Kyky, jolla hän kuuntelee, on jotain tosi ihailtavaa, ja sitä kuinka aito hän on, ei voi kuin kadehtia. Puhuin serkustani. Oikeastaan läheisyys ja läheiset merkitsevät minulle kaikkea ja he näkyvät ihan jokapäiväisessä elämässä. Heitä ei ehkä aina arvosta tarpeeksi ja kiitä riittävästi. Minua kuitenkin helpottaa tieto siitä, että edes muutama ihminen on pysyvä asia elämässäni.

- I BROKE MY RULES, FOR YOU-