Nykyään ihmiset alkavat stressata asioista yhä nuorempana. Jo pienet lapset stressaavat ulkonäköään. Nuoret stressaavat myös opiskelua, ihmissuhteita, ruoka-valiotaan ja kaikkea siltä väliltä. Varmasti vanhempana stressattavaa on vielä enemmän, pitäisi pystyä elättämään itseään ja mahdollista perhettä, varmasti monella on myös erittäin stressaava työ. Sen takia minun mielestäni on erittäin tärkeää oppia nauttimaan pienistä arjen asioista ja piristeistä. Olisi tärkeä oppia myös tarttumaan hetkeen ja osata olla huolehtimatta huomisesta. Varsinkin nyt, kun olen vielä itse aika nuori, koitan ajatella asioita mahdollisimman positiivisesta ja stressitömästi. Tämän kesän tavoite onkin viettää mahtava ja spontaani kesä, ilman turhaa stressiä. Itse olen valitettavasti stressaaja tyyppiä, stressaan muita ihmisiä, koulua,tulevaisuutta ja menneissyyttä. Ihailen ihmisiä, jotka voivat tehdä asioita hetken mielijohteesta ja lähteä vaikka keskellä yötä ulos, vaikka tiedetään seuraavan päivän olevan työpäivä. Vaikka vanhemmilla on paljon huolia ja hoidettavia asioita, minusta heidänkin kannattaisi välillä ottaa pieniä irti ottoja arjesta. Itse en halua kiikkustuolissa katua asioita, joita jäi tekemättä, vaan haluan olla ylpeä kaikesta siitä, mitä olen kerennyt elämäni aikana tehdä. Matkalla voi tulla monenlaisia esteitä ja iskuja, mutta ne vaan kasvattaa, eikä niiden takia kannata jättää asioita tekemättä. Itse olen ollut harvinaisen pitkään stressamatta asioista, olen antanut asioiden tapahtua kuin itsekseen ja se on toiminut oikeastaan todella hyvin, ja minulla on ollut paras loman aloitus aikoihin. Täällähän eletään vaan kerran, joten eikös elämä ole liian lyhyt tuhlattavaksi turhaan murehtimiseen ja asioiden stressaamiseen. Pitää tehdä asioita, joista oikeasti nauttii ja joista tulee iloiseksi. Ja kaikkien elämässä on omat säännöt, jotka jokainen laatii itse. Ja spotaanisuus, se kannattaa aina.